mandag 19. november 2012

Julekort

Dette kortet lagde jeg til et kurs for en stund tilbake. Et kort som ser så avansert ut, men så enkelt å lage. Altså litt julekort inspirasjon fra meg i dag.


Dette er et posekort laget av en brunpapir pose og en den største manila tag'n. Papirene er Pion og Making Memories. Jeg har bruk en hvit dabber på arkene, til å skapen en følese av snø. Motivet er stemplet på Walnut Cream Bazzill som er en smooth kartong. Motivet er fra Stampendous. Stemplet to ganger, en gang med sort og en gang med brunt. Deretter har jeg brukt vintage photo til å male husene, samt litt scattered straw for å få frem lys i vinduene. Det sort stemplede motivet ble kuttet ut og limt på det brune. Deretter malt med crackle paint Clear Rock Candy. Den store hvite snøkrystallen i bakkant av alle arkene er en dies fra Lifestyle Crafts.


På tag'n inni har jeg stemplet med et tekst stempel. Distresset med Vintage Photo. Seam binding båndet er farget med Vintage Photo og Walnut Stain. Har stemplet et juletekst fra Kort & Godt. Kristhorn stemplet er fra en Tim Holtz Plate. Denne har jeg stemplet på med Peeled Paint. Festet noen bling her og der som bær. Snøkrystall fra Kort & Godt festet i båndet for ekstra pynt.

Takk for at du tittet innom meg i dag! :)

I made this card for a card class I did not so long ago. We made a couple of christmas cards and this was one of them. I've used a brown paper bag and a manila tag size 12 as base for this card. Thanks for stopping by :) 




5 kommentarer:

*marion* sa...

Nydelig kort , litt sånn drømmeaktikt og gameldags , me like =)

Nora sa...

Så fint et julekort Yasmin!
Har sett på dette stemplet mange ganger, angrer på at jeg ikke har kjøpt det :) Du skriver at du stemplet det med både sort og brun stempelpute. Hvordan gjorde du det? Glad for svar :) ha en fin uke !

Yasmin sa...

Nora: Det var ikke noe mer hokus pokus at jeg først stemplet motivet på walnut cream kartong med sort, og deretter det samme stemplet med brunt.. da altså en helt annen plass slik at jeg ble sittende igjen med et brunt og et sort motiv. Det sorte motivet fargela jeg med distress og klipte rundt og limte på toppen av det brune :) Vips! ferdig..

Camilla sa...

Skikkelig flott kort, motivet ble helt nyedlig:)

Torill sa...

Aldeles nydelig julekort du har laget!

Torill