onsdag 21. november 2012

Poppy Julekort med mini tutorial

Jula nærmer seg med stormskritt og det snødde faktisk litt i dag tidlig. Jeg har laget et enkelt julekort med en liten tutorial til. Poppydesign arkene er alltid nydelig med gjerne en hvit litt shabby kant rundt arket. Her viser jeg deg hvordan du kan enkelt kan dele ark i flere deler og alikevel ha fin hvit kant rundt arket..



Her har jeg funnet frem det jeg trenger til å lage kortet mitt. Papirene jeg har brukt kommer fra 6x6" pad'n Tis' the Season fra PoppyDesign og snow cap dabber.


For å lage den hvite shabby kanten rundt hele arket tar jeg dabberen og forsiktig dabber en hvit kant. Denne kan også minne om snø som ligger f.eks. i vindus karmer og lignende.


Slik ble kortet når det ble ferdig lagd. Jeg har brukt en stor sløyfe, litt twine og en snøkrystall i foam. En brad fra Basic Grey holder det hele sammen på siden.  Begge arkene er dabbet slik at de får en synlig hvit kan rundt slik at det ser ut som at det var slik de har vært hele tiden. :)


Et nærbilde av dabbingen og hvordan et ark med den hvite shabby kanten allerede er i arket.

 En liten, men dog smart tutorial forhåpentligvis.. Kan brukes på alle slages ark der man ønsket et litt mer "vinterlig" preg på arket. Takk for at du stakk innom meg!

This card is made for PoppyDesign and is a small christmas card. I'm also showing how you easily can make "snow" borders on the egde of paper with a snow cap dabber. Thanks for stopping by! :)

1 kommentar:

Nora sa...

Tusen takk for fin tutorial Yasmin :)
Kjekt med nye tips. Håper du har det bra. Gleder meg til du kommer til Rensvik i februar :) Håper du kommer med nytt kurs :)